GS Forum

Πήγαινε πίσω   GS Forum > -----> Μοτοσυκλέτα > Τεχνικά θέματα διάφορα

Αγαπητά μέλη & φίλοι, το GS Forum, μετά από την πολυετή & καθ’ όλα επιτυχημένη πορεία του, εξακολουθεί να παραμένει online,

ώστε οι αναγνώστες του να έχουν πρόσβαση σε όλα τα θέματα του ενδιαφέροντός τους, για ενημέρωση και μελλοντική αναδρομή.

Σας ευχαριστούμε μέσα από την καρδιά μας για την αγάπη και την εμπιστοσύνη που μας δείξατε όλο αυτό το διάστημα

και καταστήσατε την διαδικτυακή αυτή συντροφιά σημείο αναφοράς για τα ελληνικά μοτοσυκλετιστικά δρώμενα και όχι μόνον.

Το μόνο βέβαιο είναι ότι, το ταξίδι συνεχίζεται ...
Απάντηση
 
Εργαλεία Θεμάτων Τρόποι εμφάνισης
  #1  
Παλιό 10-09-2012, 21:39
runtas Ο/Η runtas βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Junior Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: Dec 2010
Περιοχή: ath
Μoto: bmw1200gs
Μηνύματα: 12
Προεπιλογή FSW: Τεχνολογία συγκόλλησης χάλυβα-αλουμινίου από την Honda

Honda - FSW: Τεχνολογία συγκόλλησης χάλυβα-αλουμινίου

Πρώτη παγκόσμια εφαρμογή σε γραμμή παραγωγής από Honda

Βασίλης Παπαδόπουλος στις 10.09.2012
Για όσους γνωρίζουν από μηχανολογικά θέματα, η συγκόλληση ανόμοιων υλικών είναι σχεδόν αδύνατη, τουλάχιστον για τον συμβατικό εξοπλισμό. Πλέον η Honda ανέπτυξε μια τεχνολογία η οποία της επιτρέπει να συγκολλά τμήματα χάλυβα και αλουμινίου στο υποπλαίσιο που είναι από τα βασικά μηχανικά μέρη εντός αυτοκινήτου. Η τεχνολογία αυτή θα χρησιμοποιηθεί για την κατασκευή του υποπλαισίου στο καινούριο Accord, στην έκδοση που θα κυκλοφορεί στις ΗΠΑ το άμεσο χρονικό διάστημα, ενώ σταδιακά η εφαρμογή της θα αφορά όλα τα μοντέλα της εταιρείας.Η ανάγκη συγκόλλησης χάλυβα αλουμινίου υπάρχει εδώ και πολύ καιρό στην αυτοκινητοβιομηχανία καθώς κατά τη μελέτη του οχήματος υπάρχουν τμήματα στα οποία θέλουμε να τα κατασκευάσουμε χρησιμοποιώντας και τα δύο υλικά ώστε να εξοικονομηθεί βάρος στα τμήματα που έχουμε χαμηλότερη φόρτιση. Με την FSW (Friction Stir Welding) όπως ονομάζεται η τεχνολογία, δημιουργείται μία σταθερή κόλληση χάρη στη βοήθεια ενός εργαλείου που περιστρέφεται μέσα στην αυλάκωση του αλουμινένιου τμήματος με το υλικό κόλλησης να πιέζεται πάνω στο χαλύβδινο τμήμα. Η κόλληση που επιτυγχάνεται είναι ισοδύναμης αντοχής με τη συμβατική αδρανούς αερίου (MIG) που χρησιμοποιείται στη γραμμή παραγωγής για ηλεκτροσυγκολλήσεις μεγάλου μήκους.
Με τη βοήθεια της συγκόλλησης FSW μπορεί να ελαττωθεί το βάρους του κατασκευασμένου υποπλαισίου κατά 25% σε σύγκριση με το εξολοκλήρου χαλύβδινο, ενώ η κατανάλωση σε ηλεκτρικό ρεύμα μειώνεται κατά 50%. Η νέα αυτή τεχνολογία επιτρέπει αλλαγή του σημείου έδρασης την ανάρτησης του υποπλαισίου το οποίο βελτιώνει την ακαμψία κατά 20% και δίνει περιθώρια βελτίωσης της δυναμικής συμπεριφοράς του αυτοκινήτου.
Η FSW μπορεί να χρησιμοποιηθεί επίσης και για τη συγκόλληση αμιγώς αλουμινένιων τμημάτων με σκοπό να βρει εφαρμογή σε ρομποτικά συστήματα κατασκευής πλαισίων εξ ολοκλήρου από αλουμίνιο. Παράλληλα η Honda ανέπτυξε ένα σύστημα μη καταστροφικού ελέγχου των συγκολλήσεων που χρησιμοποιεί μία υψηλής ευκρίνειας κάμερα υπερύθρων και μια γεννήτριας ακτινών laser, για να διασφαλίζεται ότι δεν θα υπάρχουν σημεία αστοχίας. www.gocar.gr

Reply With Quote
  #2  
Παλιό 10-09-2012, 21:46
siraxanz Ο/Η siraxanz βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Moderator
 
Ημερομηνία εγγραφής: Aug 2009
Περιοχή: Argos-Argolidas
Μoto: r1200gsa '08, Cagiva elephant 750e '95
Μηνύματα: 13,321
Προεπιλογή Απάντηση: FSW: Τεχνολογία συγκόλλησης χάλυβα-αλουμινίου από την Honda

Πραγματικά εντυπωσιακό!!

Οι συγκολήσεις είναι ένα ξεχωριστό κεφάλαιο
Reply With Quote
  #3  
Παλιό 10-09-2012, 22:31
Alkinoos Ο/Η Alkinoos βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Senior Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: Jul 2011
Περιοχή: Αθηνα
Μoto: BMW R1200GS Adventure
Μηνύματα: 982
Προεπιλογή

Εντυπωσιακό κ εξαιρετικά ενδιαφέρων.
Αναρωτιέμαι ποσα χρόνια θα κάνει να φτάσει αυτη η τεχνολογία στα μηχανουργεια τις γειτονιάς μας...
Reply With Quote
  #4  
Παλιό 10-09-2012, 22:35
vaska O/H vaska είναι συνδεδεμένος
Senior Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: Oct 2010
Περιοχή: Πάτρα
Μoto: YAMAHA IT 490 SUZUKI DR 650 SE BMW R1200GS
Μηνύματα: 1,289
Προεπιλογή Απάντηση: FSW: Τεχνολογία συγκόλλησης χάλυβα-αλουμινίου από την Honda

Μακάρι να είναι όπως τα λένε και να μη γίνει ο καταναλωτής το πειραματόζωο της αντοχής της συγκόλλησης.

Αν τελικά δουλέψει αυτό τα μαραφέτι σίγουρα θα βρει πλήθος εφαρμογών.
Reply With Quote
  #5  
Παλιό 10-09-2012, 22:37
alx_k Ο/Η alx_k βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Senior Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: Feb 2009
Περιοχή: Βολος
Μoto: R1200GS
Μηνύματα: 1,774
Προεπιλογή Απάντηση: FSW: Τεχνολογία συγκόλλησης χάλυβα-αλουμινίου από την Honda

Απόσπασμα:
Αρχική Δημοσίευση από Alkinoos Εμφάνιση μηνυμάτων
Εντυπωσιακό κ εξαιρετικά ενδιαφέρων.
Αναρωτιέμαι ποσα χρόνια θα κάνει να φτάσει αυτη η τεχνολογία στα μηχανουργεια τις γειτονιάς μας...
Δε θέλω να σε στεναχωρήσω, αλλά δε φτάσει ποτέ!

Εκτός κι αν έχεις δει σε μηχανουργείο, ρομποτικό βραχίωνα συγκόλλησης....
Reply With Quote
  #6  
Παλιό 10-09-2012, 22:56
napgeo Ο/Η napgeo βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Senior Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: Jan 2010
Περιοχή: ΠΡΕΒΕΖΑ
Μoto: HONDA ΝΤ700
Μηνύματα: 8,106
Προεπιλογή Απάντηση: FSW: Τεχνολογία συγκόλλησης χάλυβα-αλουμινίου από την Honda

Άς ελπίσουμε να μην δούμε αυτήν την τεχνολογία στις μέρες μου.
Για να φανταστούμε να απαιτείται επιδιόρθωση σε κάποιο τμήμα . Το κόστος θα είναι από υψηλό έως απαγορευτικό.

Πάντως για μια ακόμη φορά οι Ιάπωνες βάζουν τα γυαλιά σε όλη την Ευρωπαική και Αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία. Μπράβο τους..........
Reply With Quote
  #7  
Παλιό 10-09-2012, 23:03
commander Ο/Η commander βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Senior Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: Apr 2010
Περιοχή: κηφισια
Μoto: GS 115Ο ADV DESIERTO 3
Μηνύματα: 12,382
Προεπιλογή Απάντηση: FSW: Τεχνολογία συγκόλλησης χάλυβα-αλουμινίου από την Honda

Απόσπασμα:
Αρχική Δημοσίευση από napgeo Εμφάνιση μηνυμάτων
Άς ελπίσουμε να μην δούμε αυτήν την τεχνολογία στις μέρες μου.
Για να φανταστούμε να απαιτείται επιδιόρθωση σε κάποιο τμήμα . Το κόστος θα είναι από υψηλό έως απαγορευτικό.

Πάντως για μια ακόμη φορά οι Ιάπωνες βάζουν τα γυαλιά σε όλη την Ευρωπαική και Αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία. Μπράβο τους..........
η τελευταία παράγραφος βρε μικρή οχιά δεν χρειαζόταν.......Και κοίτα τΙ έχουν κάνει με το τούνελ οι ευρωπαιοι.......με τις ..... συγκολλησης μετάλλων είχαν ασχοληθεί το 1957......

Last edited by commander; 10-09-2012 at 23:06.
Reply With Quote
  #8  
Παλιό 10-09-2012, 23:40
napgeo Ο/Η napgeo βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Senior Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: Jan 2010
Περιοχή: ΠΡΕΒΕΖΑ
Μoto: HONDA ΝΤ700
Μηνύματα: 8,106
Προεπιλογή Απάντηση: FSW: Τεχνολογία συγκόλλησης χάλυβα-αλουμινίου από την Honda

Απόσπασμα:
Αρχική Δημοσίευση από commander Εμφάνιση μηνυμάτων
η τελευταία παράγραφος βρε μικρή οχιά δεν χρειαζόταν.......Και κοίτα τΙ έχουν κάνει με το τούνελ οι ευρωπαιοι.......με τις ..... συγκολλησης μετάλλων είχαν ασχοληθεί το 1957......

Έχω πάρει και πτυχίο στην ποιότητα συγκολλήσεως μετάλλων.
Ποτέ όμως δεν ασχολήθηκα με το θέμα μέταλλα. Όντως είναι ολόκληρη επιστήμη οι συγκολλήσεις. Εντάξει αναιρώ την τελευταία παράγραφο. Οι Ευρωπαίοι ξεκίνησαν πρώτοι και οι Αμερικανοί συνέχισαν . Απλά είναι ασύμφορη η συγκεκριμένη τεχνολογία για να περάσει στην καθημερινότητα................
Reply With Quote
  #9  
Παλιό 11-09-2012, 00:11
giclas Ο/Η giclas βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Senior Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: Jan 2010
Περιοχή: Κύπρος
Μoto: ΒMW HP2 K1200
Μηνύματα: 2,827
Προεπιλογή Απάντηση: FSW: Τεχνολογία συγκόλλησης χάλυβα-αλουμινίου από την Honda

όντως εντυπωσιακή μέθοδος
αυτό που μου κάνει εντύπωση είναι πως θα γίνετε η συγκολυση διοτι είναι δυο ανομία μέταλλα με διαφορετικό τρόπο συγκόλλησης το κάθε ένα και μάλιστα αυτό που με βαζη σε πιο βαθιά σκέψη είναι οτα θα συμβεί κάτι και θα χρειάζεται να πας στο μάστορα τις γειτονιάς τι θα σε χρέωση όταν η μηχανή συγκόλλησης θα είναι πάνω από 20-25 χιλιάρικα διότι τόσα θα είναι και μάλιστα δεν θα έχει και τόση ζήτηση . νομίζω στη τελική η αξιόπιστη δεν θα είναι ούτε και αξιόχρεη το πιο πιθανό το χοντακη μετά από ένα παρατρακ θα γίνετε κοτέτσι και ας έχου και φανατικούς αξιόπιστου και μάλιστα και ειδικούς με πτυχία για συγκόλλησης !!
γιασου napo oλα καλα !
Reply With Quote
  #10  
Παλιό 11-09-2012, 00:22
napgeo Ο/Η napgeo βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Senior Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: Jan 2010
Περιοχή: ΠΡΕΒΕΖΑ
Μoto: HONDA ΝΤ700
Μηνύματα: 8,106
Προεπιλογή Απάντηση: FSW: Τεχνολογία συγκόλλησης χάλυβα-αλουμινίου από την Honda

Απόσπασμα:
Αρχική Δημοσίευση από giclas Εμφάνιση μηνυμάτων
όντως εντυπωσιακή μέθοδος
αυτό που μου κάνει εντύπωση είναι πως θα γίνετε η συγκολυση διοτι είναι δυο ανομία μέταλλα με διαφορετικό τρόπο συγκόλλησης το κάθε ένα και μάλιστα αυτό που με βαζη σε πιο βαθιά σκέψη είναι οτα θα συμβεί κάτι και θα χρειάζεται να πας στο μάστορα τις γειτονιάς τι θα σε χρέωση όταν η μηχανή συγκόλλησης θα είναι πάνω από 20-25 χιλιάρικα διότι τόσα θα είναι και μάλιστα δεν θα έχει και τόση ζήτηση . νομίζω στη τελική η αξιόπιστη δεν θα είναι ούτε και αξιόχρεη το πιο πιθανό το χοντακη μετά από ένα παρατρακ θα γίνετε κοτέτσι και ας έχου και φανατικούς αξιόπιστου και μάλιστα και ειδικούς με πτυχία για συγκόλλησης !!
γιασου napo oλα καλα !
Δόξα το Θεό όλα καλά.

Το έγραψα πιο πάνω. Δύσκολα θα δούμε αυτήν την τεχνολογία στις μέρες μου................
Reply With Quote
Απάντηση


Κανόνες καταχώρησης
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is σε λειτουργία
Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο HTML κώδικας ειναι εκτός λειτουργίας

Που θέλετε να σας πάμε;


Όλες οι ώρες είναι σε GMT +3. Η ώρα τώρα είναι 20:13.


vBulletin Version 3.8.4
Jelsoft Enterprises Ltd.
Όλα τα γραφόμενα αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία του GS Forum!