![]() |
|
![]() |
|
Εργαλεία Θεμάτων | Τρόποι εμφάνισης |
#1
|
|||
|
|||
![]()
Honda - FSW: Τεχνολογία συγκόλλησης χάλυβα-αλουμινίου
Πρώτη παγκόσμια εφαρμογή σε γραμμή παραγωγής από Honda Βασίλης Παπαδόπουλος στις 10.09.2012 Για όσους γνωρίζουν από μηχανολογικά θέματα, η συγκόλληση ανόμοιων υλικών είναι σχεδόν αδύνατη, τουλάχιστον για τον συμβατικό εξοπλισμό. Πλέον η Honda ανέπτυξε μια τεχνολογία η οποία της επιτρέπει να συγκολλά τμήματα χάλυβα και αλουμινίου στο υποπλαίσιο που είναι από τα βασικά μηχανικά μέρη εντός αυτοκινήτου. Η τεχνολογία αυτή θα χρησιμοποιηθεί για την κατασκευή του υποπλαισίου στο καινούριο Accord, στην έκδοση που θα κυκλοφορεί στις ΗΠΑ το άμεσο χρονικό διάστημα, ενώ σταδιακά η εφαρμογή της θα αφορά όλα τα μοντέλα της εταιρείας.Η ανάγκη συγκόλλησης χάλυβα αλουμινίου υπάρχει εδώ και πολύ καιρό στην αυτοκινητοβιομηχανία καθώς κατά τη μελέτη του οχήματος υπάρχουν τμήματα στα οποία θέλουμε να τα κατασκευάσουμε χρησιμοποιώντας και τα δύο υλικά ώστε να εξοικονομηθεί βάρος στα τμήματα που έχουμε χαμηλότερη φόρτιση. Με την FSW (Friction Stir Welding) όπως ονομάζεται η τεχνολογία, δημιουργείται μία σταθερή κόλληση χάρη στη βοήθεια ενός εργαλείου που περιστρέφεται μέσα στην αυλάκωση του αλουμινένιου τμήματος με το υλικό κόλλησης να πιέζεται πάνω στο χαλύβδινο τμήμα. Η κόλληση που επιτυγχάνεται είναι ισοδύναμης αντοχής με τη συμβατική αδρανούς αερίου (MIG) που χρησιμοποιείται στη γραμμή παραγωγής για ηλεκτροσυγκολλήσεις μεγάλου μήκους. Με τη βοήθεια της συγκόλλησης FSW μπορεί να ελαττωθεί το βάρους του κατασκευασμένου υποπλαισίου κατά 25% σε σύγκριση με το εξολοκλήρου χαλύβδινο, ενώ η κατανάλωση σε ηλεκτρικό ρεύμα μειώνεται κατά 50%. Η νέα αυτή τεχνολογία επιτρέπει αλλαγή του σημείου έδρασης την ανάρτησης του υποπλαισίου το οποίο βελτιώνει την ακαμψία κατά 20% και δίνει περιθώρια βελτίωσης της δυναμικής συμπεριφοράς του αυτοκινήτου. Η FSW μπορεί να χρησιμοποιηθεί επίσης και για τη συγκόλληση αμιγώς αλουμινένιων τμημάτων με σκοπό να βρει εφαρμογή σε ρομποτικά συστήματα κατασκευής πλαισίων εξ ολοκλήρου από αλουμίνιο. Παράλληλα η Honda ανέπτυξε ένα σύστημα μη καταστροφικού ελέγχου των συγκολλήσεων που χρησιμοποιεί μία υψηλής ευκρίνειας κάμερα υπερύθρων και μια γεννήτριας ακτινών laser, για να διασφαλίζεται ότι δεν θα υπάρχουν σημεία αστοχίας. www.gocar.gr ![]() |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Πραγματικά εντυπωσιακό!!
Οι συγκολήσεις είναι ένα ξεχωριστό κεφάλαιο |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Εντυπωσιακό κ εξαιρετικά ενδιαφέρων.
Αναρωτιέμαι ποσα χρόνια θα κάνει να φτάσει αυτη η τεχνολογία στα μηχανουργεια τις γειτονιάς μας... |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Μακάρι να είναι όπως τα λένε και να μη γίνει ο καταναλωτής το πειραματόζωο της αντοχής της συγκόλλησης.
Αν τελικά δουλέψει αυτό τα μαραφέτι σίγουρα θα βρει πλήθος εφαρμογών. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Απόσπασμα:
Εκτός κι αν έχεις δει σε μηχανουργείο, ρομποτικό βραχίωνα συγκόλλησης.... ![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Άς ελπίσουμε να μην δούμε αυτήν την τεχνολογία στις μέρες μου.
Για να φανταστούμε να απαιτείται επιδιόρθωση σε κάποιο τμήμα . Το κόστος θα είναι από υψηλό έως απαγορευτικό. Πάντως για μια ακόμη φορά οι Ιάπωνες βάζουν τα γυαλιά σε όλη την Ευρωπαική και Αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία. Μπράβο τους.......... |
#7
|
|||
|
|||
![]() Απόσπασμα:
![]() ![]() ![]() ![]() Last edited by commander; 10-09-2012 at 23:06. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Απόσπασμα:
Έχω πάρει και πτυχίο στην ποιότητα συγκολλήσεως μετάλλων. Ποτέ όμως δεν ασχολήθηκα με το θέμα μέταλλα. Όντως είναι ολόκληρη επιστήμη οι συγκολλήσεις. Εντάξει αναιρώ την τελευταία παράγραφο. Οι Ευρωπαίοι ξεκίνησαν πρώτοι και οι Αμερικανοί συνέχισαν . Απλά είναι ασύμφορη η συγκεκριμένη τεχνολογία για να περάσει στην καθημερινότητα................ |
#9
|
|||
|
|||
![]()
όντως εντυπωσιακή μέθοδος
αυτό που μου κάνει εντύπωση είναι πως θα γίνετε η συγκολυση διοτι είναι δυο ανομία μέταλλα με διαφορετικό τρόπο συγκόλλησης το κάθε ένα και μάλιστα αυτό που με βαζη σε πιο βαθιά σκέψη είναι οτα θα συμβεί κάτι και θα χρειάζεται να πας στο μάστορα τις γειτονιάς τι θα σε χρέωση όταν η μηχανή συγκόλλησης θα είναι πάνω από 20-25 χιλιάρικα διότι τόσα θα είναι και μάλιστα δεν θα έχει και τόση ζήτηση . νομίζω στη τελική η αξιόπιστη δεν θα είναι ούτε και αξιόχρεη το πιο πιθανό το χοντακη μετά από ένα παρατρακ θα γίνετε κοτέτσι και ας έχου και φανατικούς αξιόπιστου και μάλιστα και ειδικούς με πτυχία για συγκόλλησης !! γιασου napo oλα καλα ! |
#10
|
|||
|
|||
![]() Απόσπασμα:
Το έγραψα πιο πάνω. Δύσκολα θα δούμε αυτήν την τεχνολογία στις μέρες μου................ |
![]() |
|
|