GS Forum

Πήγαινε πίσω   GS Forum > -----> Μοτοσυκλέτα > Τεχνικά θέματα διάφορα

Αγαπητά μέλη & φίλοι, το GS Forum, μετά από την πολυετή & καθ’ όλα επιτυχημένη πορεία του, εξακολουθεί να παραμένει online,

ώστε οι αναγνώστες του να έχουν πρόσβαση σε όλα τα θέματα του ενδιαφέροντός τους, για ενημέρωση και μελλοντική αναδρομή.

Σας ευχαριστούμε μέσα από την καρδιά μας για την αγάπη και την εμπιστοσύνη που μας δείξατε όλο αυτό το διάστημα

και καταστήσατε την διαδικτυακή αυτή συντροφιά σημείο αναφοράς για τα ελληνικά μοτοσυκλετιστικά δρώμενα και όχι μόνον.

Το μόνο βέβαιο είναι ότι, το ταξίδι συνεχίζεται ...
Απάντηση
 
Εργαλεία Θεμάτων Τρόποι εμφάνισης
  #1  
Παλιό 26-02-2011, 21:13
paros Ο/Η paros βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: Aug 2009
Περιοχή: ΠΑΡΟΣ
Μηνύματα: 71
Προεπιλογή Ρύθμιση προφόρτισης και απόσβεσης

Ποιά θα πρέπει να είναι η ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίου και απόσβεσης στο f650gs(twin); Μιλάω για κυκλοφορία σε άσφαλτο, οδηγός 1,75m-75kg και πίσω μία βαλίτσα top case χωρίς άλλες αποσκευές. Ποιές θα πρέπει να είναι οι διορθώσεις στις βασικές ρυθμίσεις (οδηγός 85kg χωρίς αποσκευές) που δίνει ο κατασκευαστής στο manual;
Reply With Quote
  #2  
Παλιό 27-02-2011, 05:50
Capitain Ο/Η Capitain βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Senior Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: Feb 2010
Περιοχή: Πειραιάς
Μoto: 2005 R1200RT
Μηνύματα: 1,335
Προεπιλογή Απάντηση: Ρύθμιση προφόρτισης και απόσβεσης

Απόσπασμα:
Αρχική Δημοσίευση από paros Εμφάνιση μηνυμάτων
Ποιά θα πρέπει να είναι η ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίου και απόσβεσης στο f650gs(twin); Μιλάω για κυκλοφορία σε άσφαλτο, οδηγός 1,75m-75kg και πίσω μία βαλίτσα top case χωρίς άλλες αποσκευές. Ποιές θα πρέπει να είναι οι διορθώσεις στις βασικές ρυθμίσεις (οδηγός 85kg χωρίς αποσκευές) που δίνει ο κατασκευαστής στο manual;
Το θέμα έχει αναλυθεί με λεπτομερείς οδηγίες στο παρελθόν.. Ψάξε και θα το βρεις.
Reply With Quote
  #3  
Παλιό 27-02-2011, 11:41
ptseko Ο/Η ptseko βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Junior Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: Aug 2010
Περιοχή: dafni
Μoto: gs1200
Μηνύματα: 22
Προεπιλογή Απάντηση: Ρύθμιση προφόρτισης και απόσβεσης

Να λάβεις υπόψη σου και τη ρύθμιση SAG
Reply With Quote
  #4  
Παλιό 27-02-2011, 11:49
gsmaniac Ο/Η gsmaniac βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Senior Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: May 2009
Περιοχή: πειραιας
Μoto: GS1200adve - BMW2002 MONT 1973
Μηνύματα: 19,324
Προεπιλογή Απάντηση: Ρύθμιση προφόρτισης και απόσβεσης

τα γραφει στο manual της μηχανης και μπορεις να το βρεις και στα τεχνικα θεματα
Reply With Quote
  #5  
Παλιό 27-02-2011, 12:53
paros Ο/Η paros βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: Aug 2009
Περιοχή: ΠΑΡΟΣ
Μηνύματα: 71
Προεπιλογή Απάντηση: Ρύθμιση προφόρτισης και απόσβεσης

Απόσπασμα:
Αρχική Δημοσίευση από rtseo Εμφάνιση μηνυμάτων
Να λάβεις υπόψη σου και τη ρύθμιση SAG
Μελέτησα αναλυτικά τη σχετική αναφορά που έκανε στο παρελθόν ο φίλος στο forum (GeorgeP) για την μέτρηση SAG, ομολογώ πάρα πολύ καλή και κατατοπιστική ανάλυση. Συμπεραίνω λοιπόν ότι η SAG πρέπει να είναι στα 30mm. Αυτό που δεν έχω ξεκαθαρίσει ακόμη (και δεν έχω διαπιστώσει κάποια διαφορά στην οδήγηση) είναι πως θα συνδυάζω τις ρυθμίσεις προφόρτισης+απόσβεσης. Δηλαδή πόσα ''κλικ'' πρέπει να βάζω στην προφόρτιση και πόσες περιστροφές αντίστοιχα στην απόσβεση για τα δικά μου χαρακτηριστικά (ύψος 1,75m-βάρος 75kg);...ώστε να έχω την καλύτερη δυνατή ''γεωμετρία'' στην οδήγηση.
Reply With Quote
  #6  
Παλιό 27-02-2011, 14:18
giclas Ο/Η giclas βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Senior Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: Jan 2010
Περιοχή: Κύπρος
Μoto: ΒMW HP2 K1200
Μηνύματα: 2,827
Προεπιλογή Απάντηση: Ρύθμιση προφόρτισης και απόσβεσης

βαλτα ολα στα 75% κε μετα παιξε αναλογα ομως δεν θα απεχης πολυ απο το τελειο !!!!!!!
Reply With Quote
  #7  
Παλιό 27-02-2011, 15:28
GeorgeP Ο/Η GeorgeP βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Senior Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: Jan 2009
Περιοχή: Αθηνα
Μoto: VARADERO MK3
Μηνύματα: 6,530
Προεπιλογή Απάντηση: Ρύθμιση προφόρτισης και απόσβεσης

Απόσπασμα:
Αρχική Δημοσίευση από paros Εμφάνιση μηνυμάτων
Μελέτησα αναλυτικά τη σχετική αναφορά που έκανε στο παρελθόν ο φίλος στο forum (GeorgeP) για την μέτρηση SAG, ομολογώ πάρα πολύ καλή και κατατοπιστική ανάλυση. Συμπεραίνω λοιπόν ότι η SAG πρέπει να είναι στα 30mm. Αυτό που δεν έχω ξεκαθαρίσει ακόμη (και δεν έχω διαπιστώσει κάποια διαφορά στην οδήγηση) είναι πως θα συνδυάζω τις ρυθμίσεις προφόρτισης+απόσβεσης. Δηλαδή πόσα ''κλικ'' πρέπει να βάζω στην προφόρτιση και πόσες περιστροφές αντίστοιχα στην απόσβεση για τα δικά μου χαρακτηριστικά (ύψος 1,75m-βάρος 75kg);...ώστε να έχω την καλύτερη δυνατή ''γεωμετρία'' στην οδήγηση.
Το σημαντικο ειναι πρωτα να ρυθμισεις το υψος του πισω μερους της μοτοσυκλετας (προφορτιση ελατηριου) ουτως ωστε η μοτοσυκλετα με εσενα επανω να εξακλουθει να ειναι παραλληλη με το εδαφος και οχι να ''πισωκαθεται'' με το εμπρος μερος να κοιταζει τον ουρανο. Συνάμα, να μην ειναι πολυ σκληρη αλλα ουτε και πολυ μαλακη πισω, διοτι στο μεν πρωτο κουραζει στο δε δευτερο εχεις ταλαντωσεις κυριως στις γρηγορες στροφες αλλα και στις εγκαρσιες ανωμαλιες του δρομου (π.χ. σαμαρακια με 120κμ+).
Θελει ψαξιμο και δοκιμες, αλλαζοντας καθε τοσο την ρυθμιση αυτη, θα βρεις το σημειο που δεν ειναι ουτε πολυ σκληρο ουτε πολυ μαλακο, κα δεν θα εχεις πλευσεις στις στροφες λογω ''πισωκαθισματος'' της μοτοσυκλετας!
Απο το 30mm SAG ξεκινας και βλέπεις.
Αφου εχεις βρει το σωστο σημειο με την ρυθμιση αυτη, τοτε ρυθμιζεις και το σωστο υψος των φωτων σου οπως περιγραφεται στα ''αξιοσημειωτα''. Αυτο το τελευταιο θα σου φανει χρησιμο οταν βαζεις δευτερο ατομο ¨η και βαλιτσες διοτι τοτε αρκει ενα στησιμο της μοτοσυκλετας στον τοιχο, σφιξιμο της προφορτισης (με ολο της το φορτιο με το οποιο προκειται να ταξιδεψεις) ουτως ωστε το υψος της δεσμης να ερθει εκει που ηταν πριν το φορτωμα και εισαι ΟΚ.

Ολα τα παραπανω τα κανει με ολες τις άλλες ενδεχομενως διαθεσιμες ρυθμισεις στην θεση ''soft'', δηλαδη τερμα μαλακο!

Οι μοτοσυκλετες παραγωγης δεν εχουν ''αποσβεση συμπιεσης (compression adjustement)'' αλλα ''αποσβεση επαναφορας (rebound adjustement)''. Η πρωτη ειναι πιο ειδικη ρυθμιση απο οτι η δευτερη και χρησιμοποιειται σε γρηγορες κατασκευες οπου ολα μετρανε σε ενα πλαγιασμα, φρεναρισμα κ.λ.π. με τα κμ που ταξιδευουν!
Η δευτερη ειναι πολυ πιο σημαντικη σε κατασκευες σαν τις δικιες μας διοτι λογω γεωμετριας και υψηλου κεντρου βαρους απο το εδαφος (ψηλοτερα των στρητ διοτι τα στρητ ειναι χαμηλοτερες σε υψος μοτοσυκλετες) αυτο που ενδιαφερει περισσοτερο ειναι το ποσο γρηγορα/αργα θα επανελθει το αμορτισερ (αρα και ολοκληρο το πισω μερος της μοτο) χωρις να χοροπηδαει και χωρις να προξενει ταλαντωσεις με μια αποτομη επαναφορα του αμορτισερ στην αρχικη του θεση.

Συνηθως την αποσβεση επαναφορας την βαζουμε στο τερμα μαλακο για την πολη, στο 1/5 των διαθεσιμων επιλογων της οταν ταξιδευουμε μονοι μας, στα 2/5 οταν ειμαστε μονοι μας με βαλιτσες, στα 3/5 οταν εχουμε συνεπιβατη και στα 4/5-5/5 οταν εχουμε συνεπιβατη και μπαγκαζια!
Αλλα και παλι αν δεν κανεις δοκιμες μονος σου, εχοντας εστω σαν σημειο αναφορας το παραπανω, δεν θα μπορεσεις να βρεις ακρη οτιδηποτε κι αν σου πει καποιος με τον ιδιο σωματοτυπο διοτι πολυ απλα αλλιως οδηγαει εκεινος και αλλιως εσυ!!
Π.χ. αν εκεινος οδηγει γρηγορα κι εσυ αργα αυτος θα χρειαστει πιο γρηγορη επαναφορα (αρα πιο προς το ''hard'' ρυθμιση) απο οτι εσενα που μια ρυθμιση προς to ''soft'' θα ηταν καταλληλοτερη!

Last edited by GeorgeP; 27-02-2011 at 15:32.
Reply With Quote
  #8  
Παλιό 27-02-2011, 21:07
paros Ο/Η paros βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: Aug 2009
Περιοχή: ΠΑΡΟΣ
Μηνύματα: 71
Προεπιλογή Απάντηση: Ρύθμιση προφόρτισης και απόσβεσης

Φίλε GeorgeP, σε ευχαριστώ πολύ για την αναλυτική σου απάντηση, νομίζω ότι ξεκαθάρισα αρκετά πραγματάκια όσον αφορά τις ρυθμίσεις. Θα ''πειραματιστώ'' λοιπόν για το καλύτερο αποτέλεσμα.
Reply With Quote
  #9  
Παλιό 27-02-2011, 21:29
Jepe Ο/Η Jepe βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Senior Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: Feb 2011
Περιοχή: athina
Μoto: R 1200 GS
Μηνύματα: 129
Προεπιλογή Απάντηση: Ρύθμιση προφόρτισης και απόσβεσης

Απόσπασμα:
Αρχική Δημοσίευση από GeorgeP Εμφάνιση μηνυμάτων
Το σημαντικο ειναι πρωτα να ρυθμισεις το υψος του πισω μερους της μοτοσυκλετας (προφορτιση ελατηριου) ουτως ωστε η μοτοσυκλετα με εσενα επανω να εξακλουθει να ειναι παραλληλη με το εδαφος και οχι να ''πισωκαθεται'' με το εμπρος μερος να κοιταζει τον ουρανο. Συνάμα, να μην ειναι πολυ σκληρη αλλα ουτε και πολυ μαλακη πισω, διοτι στο μεν πρωτο κουραζει στο δε δευτερο εχεις ταλαντωσεις κυριως στις γρηγορες στροφες αλλα και στις εγκαρσιες ανωμαλιες του δρομου (π.χ. σαμαρακια με 120κμ+).
Θελει ψαξιμο και δοκιμες, αλλαζοντας καθε τοσο την ρυθμιση αυτη, θα βρεις το σημειο που δεν ειναι ουτε πολυ σκληρο ουτε πολυ μαλακο, κα δεν θα εχεις πλευσεις στις στροφες λογω ''πισωκαθισματος'' της μοτοσυκλετας!
Απο το 30mm SAG ξεκινας και βλέπεις.
Αφου εχεις βρει το σωστο σημειο με την ρυθμιση αυτη, τοτε ρυθμιζεις και το σωστο υψος των φωτων σου οπως περιγραφεται στα ''αξιοσημειωτα''. Αυτο το τελευταιο θα σου φανει χρησιμο οταν βαζεις δευτερο ατομο ¨η και βαλιτσες διοτι τοτε αρκει ενα στησιμο της μοτοσυκλετας στον τοιχο, σφιξιμο της προφορτισης (με ολο της το φορτιο με το οποιο προκειται να ταξιδεψεις) ουτως ωστε το υψος της δεσμης να ερθει εκει που ηταν πριν το φορτωμα και εισαι ΟΚ.

Ολα τα παραπανω τα κανει με ολες τις άλλες ενδεχομενως διαθεσιμες ρυθμισεις στην θεση ''soft'', δηλαδη τερμα μαλακο!

Οι μοτοσυκλετες παραγωγης δεν εχουν ''αποσβεση συμπιεσης (compression adjustement)'' αλλα ''αποσβεση επαναφορας (rebound adjustement)''. Η πρωτη ειναι πιο ειδικη ρυθμιση απο οτι η δευτερη και χρησιμοποιειται σε γρηγορες κατασκευες οπου ολα μετρανε σε ενα πλαγιασμα, φρεναρισμα κ.λ.π. με τα κμ που ταξιδευουν!
Η δευτερη ειναι πολυ πιο σημαντικη σε κατασκευες σαν τις δικιες μας διοτι λογω γεωμετριας και υψηλου κεντρου βαρους απο το εδαφος (ψηλοτερα των στρητ διοτι τα στρητ ειναι χαμηλοτερες σε υψος μοτοσυκλετες) αυτο που ενδιαφερει περισσοτερο ειναι το ποσο γρηγορα/αργα θα επανελθει το αμορτισερ (αρα και ολοκληρο το πισω μερος της μοτο) χωρις να χοροπηδαει και χωρις να προξενει ταλαντωσεις με μια αποτομη επαναφορα του αμορτισερ στην αρχικη του θεση.

Συνηθως την αποσβεση επαναφορας την βαζουμε στο τερμα μαλακο για την πολη, στο 1/5 των διαθεσιμων επιλογων της οταν ταξιδευουμε μονοι μας, στα 2/5 οταν ειμαστε μονοι μας με βαλιτσες, στα 3/5 οταν εχουμε συνεπιβατη και στα 4/5-5/5 οταν εχουμε συνεπιβατη και μπαγκαζια!
Αλλα και παλι αν δεν κανεις δοκιμες μονος σου, εχοντας εστω σαν σημειο αναφορας το παραπανω, δεν θα μπορεσεις να βρεις ακρη οτιδηποτε κι αν σου πει καποιος με τον ιδιο σωματοτυπο διοτι πολυ απλα αλλιως οδηγαει εκεινος και αλλιως εσυ!!
Π.χ. αν εκεινος οδηγει γρηγορα κι εσυ αργα αυτος θα χρειαστει πιο γρηγορη επαναφορα (αρα πιο προς το ''hard'' ρυθμιση) απο οτι εσενα που μια ρυθμιση προς to ''soft'' θα ηταν καταλληλοτερη!

:sm4:
Reply With Quote
  #10  
Παλιό 28-02-2011, 06:26
paschalis Ο/Η paschalis βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Senior Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: Dec 2009
Περιοχή: thessaloniki
Μoto: R1200GS '04
Μηνύματα: 7,234
Προεπιλογή Απάντηση: Ρύθμιση προφόρτισης και απόσβεσης

Απόσπασμα:
Αρχική Δημοσίευση από GeorgeP Εμφάνιση μηνυμάτων
Το σημαντικο ειναι πρωτα να ρυθμισεις το υψος του πισω μερους της μοτοσυκλετας (προφορτιση ελατηριου) ουτως ωστε η μοτοσυκλετα με εσενα επανω να εξακλουθει να ειναι παραλληλη με το εδαφος και οχι να ''πισωκαθεται'' με το εμπρος μερος να κοιταζει τον ουρανο. Συνάμα, να μην ειναι πολυ σκληρη αλλα ουτε και πολυ μαλακη πισω, διοτι στο μεν πρωτο κουραζει στο δε δευτερο εχεις ταλαντωσεις κυριως στις γρηγορες στροφες αλλα και στις εγκαρσιες ανωμαλιες του δρομου (π.χ. σαμαρακια με 120κμ+).
Θελει ψαξιμο και δοκιμες, αλλαζοντας καθε τοσο την ρυθμιση αυτη, θα βρεις το σημειο που δεν ειναι ουτε πολυ σκληρο ουτε πολυ μαλακο, κα δεν θα εχεις πλευσεις στις στροφες λογω ''πισωκαθισματος'' της μοτοσυκλετας!
Απο το 30mm SAG ξεκινας και βλέπεις.
Αφου εχεις βρει το σωστο σημειο με την ρυθμιση αυτη, τοτε ρυθμιζεις και το σωστο υψος των φωτων σου οπως περιγραφεται στα ''αξιοσημειωτα''. Αυτο το τελευταιο θα σου φανει χρησιμο οταν βαζεις δευτερο ατομο ¨η και βαλιτσες διοτι τοτε αρκει ενα στησιμο της μοτοσυκλετας στον τοιχο, σφιξιμο της προφορτισης (με ολο της το φορτιο με το οποιο προκειται να ταξιδεψεις) ουτως ωστε το υψος της δεσμης να ερθει εκει που ηταν πριν το φορτωμα και εισαι ΟΚ.

Ολα τα παραπανω τα κανει με ολες τις άλλες ενδεχομενως διαθεσιμες ρυθμισεις στην θεση ''soft'', δηλαδη τερμα μαλακο!

Οι μοτοσυκλετες παραγωγης δεν εχουν ''αποσβεση συμπιεσης (compression adjustement)'' αλλα ''αποσβεση επαναφορας (rebound adjustement)''. Η πρωτη ειναι πιο ειδικη ρυθμιση απο οτι η δευτερη και χρησιμοποιειται σε γρηγορες κατασκευες οπου ολα μετρανε σε ενα πλαγιασμα, φρεναρισμα κ.λ.π. με τα κμ που ταξιδευουν!
Η δευτερη ειναι πολυ πιο σημαντικη σε κατασκευες σαν τις δικιες μας διοτι λογω γεωμετριας και υψηλου κεντρου βαρους απο το εδαφος (ψηλοτερα των στρητ διοτι τα στρητ ειναι χαμηλοτερες σε υψος μοτοσυκλετες) αυτο που ενδιαφερει περισσοτερο ειναι το ποσο γρηγορα/αργα θα επανελθει το αμορτισερ (αρα και ολοκληρο το πισω μερος της μοτο) χωρις να χοροπηδαει και χωρις να προξενει ταλαντωσεις με μια αποτομη επαναφορα του αμορτισερ στην αρχικη του θεση.

Συνηθως την αποσβεση επαναφορας την βαζουμε στο τερμα μαλακο για την πολη, στο 1/5 των διαθεσιμων επιλογων της οταν ταξιδευουμε μονοι μας, στα 2/5 οταν ειμαστε μονοι μας με βαλιτσες, στα 3/5 οταν εχουμε συνεπιβατη και στα 4/5-5/5 οταν εχουμε συνεπιβατη και μπαγκαζια!
Αλλα και παλι αν δεν κανεις δοκιμες μονος σου, εχοντας εστω σαν σημειο αναφορας το παραπανω, δεν θα μπορεσεις να βρεις ακρη οτιδηποτε κι αν σου πει καποιος με τον ιδιο σωματοτυπο διοτι πολυ απλα αλλιως οδηγαει εκεινος και αλλιως εσυ!!
Π.χ. αν εκεινος οδηγει γρηγορα κι εσυ αργα αυτος θα χρειαστει πιο γρηγορη επαναφορα (αρα πιο προς το ''hard'' ρυθμιση) απο οτι εσενα που μια ρυθμιση προς to ''soft'' θα ηταν καταλληλοτερη!
Αυτη ειναι απαντηση!!
Reply With Quote
Απάντηση


Κανόνες καταχώρησης
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is σε λειτουργία
Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο HTML κώδικας ειναι εκτός λειτουργίας

Που θέλετε να σας πάμε;

Σχετικά Θέματα
Θέμα Δημιουργός Forum Απαντήσεις Τελευταίο μήνυμα
Do It your Self 1 Ρύθμιση Βαλβίδων soter3gm Τεχνικά θέματα διάφορα 26 26-12-2010 08:51
Ρύθμιση πίσω ανάρτησης zarcous Τεχνικά θέματα διάφορα 44 10-10-2010 08:39
Ρύθμιση ανάρτησης GS 1200 ADV 07' element Τεχνικά θέματα διάφορα 1 03-08-2010 22:31
Ρύθμιση καβαλέτων τιμονόπλακας green Τεχνικά θέματα διάφορα 5 23-06-2009 14:34


Όλες οι ώρες είναι σε GMT +3. Η ώρα τώρα είναι 12:03.


vBulletin Version 3.8.4
Jelsoft Enterprises Ltd.
Όλα τα γραφόμενα αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία του GS Forum!