GS Forum

Πήγαινε πίσω   GS Forum > -----> ΑΝΑΒΑΤΗΣ > Εξοπλισμός αναβάτη > Κράνη

Αγαπητά μέλη & φίλοι, το GS Forum, μετά από την πολυετή & καθ’ όλα επιτυχημένη πορεία του, εξακολουθεί να παραμένει online,

ώστε οι αναγνώστες του να έχουν πρόσβαση σε όλα τα θέματα του ενδιαφέροντός τους, για ενημέρωση και μελλοντική αναδρομή.

Σας ευχαριστούμε μέσα από την καρδιά μας για την αγάπη και την εμπιστοσύνη που μας δείξατε όλο αυτό το διάστημα

και καταστήσατε την διαδικτυακή αυτή συντροφιά σημείο αναφοράς για τα ελληνικά μοτοσυκλετιστικά δρώμενα και όχι μόνον.

Το μόνο βέβαιο είναι ότι, το ταξίδι συνεχίζεται ...
 
 
Εργαλεία Θεμάτων Τρόποι εμφάνισης
Prev Previous Post   Next Post Next
  #16  
Παλιό 05-02-2010, 23:06
Carduelis Ο/Η Carduelis βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Senior Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: Aug 2009
Περιοχή: Mπραχάμι - Αθήνα
Μoto: Τη "Χιονάτη"
Μηνύματα: 2,286
Προεπιλογή Απάντηση: Ιστορία του κράνους..

Νομίζω πως ο Γιώργος ο Σαββίδης είναι ο καταλληλότερος απ’ όλους μας εδώ για να γράψει δυό μεστές κουβέντες για τις πιστοποιήσεις των κρανών.
Προσπάθησα να βρώ μερικά στοιχεία στο δίκτυο και από όσα είδα εγώ τουλάχιστον (ας με διορθώσει ο Γιώργος αν πέφτω έξω) για τις πιστοποιήσεις ισχύουν τα εξής:
1. Ευρώπη: Πιστοποίηση κατά ΕCE (Ευρωπαική κοινότητα) που είναι απαραίτητη για να εγκριθεί ένα κράνος.
2. Αγγλία: ανάθεμα κι αν κατάλαβα ποτέ γιατί αυτοί οι σωβινιστές θέλουν τόσο πολύ να είναι διαφορετικοί από τους υπόλοιπους ευρωπαίους! Εφαρμόζουν το ECE και νομίζω και την πιστοποίηση κατά Shell
2. USA: Ισχύει η πιστοποίηση κατά DOT (Department Of Transportation) που είναι απαραίτητη για να κυκλοφορήσει, να εγκριθεί και να πουληθεί ένα κράνος στην Αμερική. Εκεί επιπλέον εφαρμόζεται προαιρετικά η πιστοποίηση Snell που είναι ένας ιδιωτικός μη κερδοσκοπικός οργανισμός. Θεωρείται οτι έχει τα αυστηρότερα κριτήρια που ακολουθήθηκαν από τις κατασκευάστριες εταιρείες αγωνιστικών κρανών στην Αμερική (Shoei και Αrai). Ενώ δεν είναι υποχρεωτική η πιστοποίηση αυτή, προσδίδει ιδιαίτερο ‘κύρος‘ στις εταιρείες κρανών μέσω συμμετοχής σε αγώνες, διαφήμισης κλπ.
Τα τελευταία χρόνια η πιστοποίηση κατά Snell δέχεται έντονη κριτική γιατί οδήγησε σε προδιαγραφές κατασκευής πολύ ανθεκτικών αλλά και σκληρών κρανών.
Το πρόβλημα είναι οτι όσο πιό σκληρό-ανθεκτικό είναι το εξωτερικό του κέλυφος, τόσο ισχυρότερες είναι οι δυνάμεις που πρέπει να απορροφήσει ο εγκέφαλος του αναβάτη. Αντίθετα τα λιγότερο σκληρά κελύφη απορροφούν μαλακότερα την κρούση και διασπείρουν τη δύναμη ώστε το κεφάλι να δέχεται μικρότερη επιβάρυνση. Το ζητούμενο πάντα είναι να μην χτυπήσει ο εγκέφαλος, όχι το κράνος!
Οι κακώσεις που υφίστανται οι αγωνιζόμενοι και οι πτώσεις τους είναι τελείως διαφορετικές από αυτές που υφίσταται ο εγκέφαλος του συνηθισμένου αναβάτη στο δρόμο.
Πιθανά πιό ωφέλιμα να είναι τα κράνη που ακολουθούν λιγότερο αυστηρές προδιαγραφές από την Snell όπως οι ευρωπαική ECE ή η DOT. Eξάλλου και η Snell ανακοίνωσε τροποποιήσεις στα τέστ που θα εφαρμόζει από φέτος.
Reply With Quote
 


Κανόνες καταχώρησης
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is σε λειτουργία
Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο HTML κώδικας ειναι εκτός λειτουργίας

Που θέλετε να σας πάμε;

Σχετικά Θέματα
Θέμα Δημιουργός Forum Απαντήσεις Τελευταίο μήνυμα
Τι πρέπει να γνωρίζω για την ασφάλεια του κράνους Γιώργος Σαββίδης Κράνη 11 12-07-2010 09:12
Ιστορία του Ελληνικού μοτοσυκλετισμού frits Παλαιά μοντέλα - Classic 7 06-11-2009 12:48
Περί του κράνους ο λόγος...Ας δούμε το βίντεο... riko46 Κράνη 10 11-10-2009 20:50
Η Ιστορία του Tango skippybi Πολιτισμός 6 30-01-2009 10:59
Η λειτουργία του κράνους leonidas Κράνη 10 16-01-2009 11:00


Όλες οι ώρες είναι σε GMT +3. Η ώρα τώρα είναι 12:20.


vBulletin Version 3.8.4
Jelsoft Enterprises Ltd.
Όλα τα γραφόμενα αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία του GS Forum!