![]() |
|
![]() |
|
Εργαλεία Θεμάτων | Τρόποι εμφάνισης |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Απόσπασμα:
Καταρχην το σωστότερο ολων για ελεγχο του λαδιου στο τζαμακι ειναι να γινεται με την μηχανη κρυα (π.χ. το πρωι) τοτε που ΟΟΟΛΟ το λαδι εχει ''κατσει'' στο καρτερ! Εννοειται οτι και το ψυγειο λαδιου εχει στεγνωσει απο λαδι με την 6ωρη τουλαχιστον ακινησια διοτι δεν κραταει λαδι μεσα του! ΓιατΙ συνεβηκε αυτο το οποιο ειδες και δεν πιστευες στα ματια σου? Διοτι....... Το λαδι κατα την παλινδρομηση των εμβολων λιπαινει τα τοιχωματα του κυλινδρου και αναμειγνυεται μα το καυσιμο! Η περισσοτερη ποσοτητα αυτης της αναμιεξης καιγεται στον θαλαμο καυσης αλλα και καποια επιστρεφει στο καρτερ. Ακομα μεσα στο καρτερ δημιουργουνται και υδρατμοι (απο την εξατμιση του λαδιου λογω θερμοκρασιας) η οποια φευγει μεν απο τις σωληνωσεις της αναπνοης αλλα ενα πολυ μεγαλο μερος των υδρατμων αυτων (οταν σβησεις τον κινητηρα) γινεται νερο, αφου η πιεση του λαδιου οταν ειναι εν λειτουργια ο κινητηρας δεν υφισταται για να διωξει τους υδρατμους απο τις ''αναπνοες''οταν εσυ τον σβησεις, και ανακατευεται με το λαδι. Αυτο ειναι πολυ εντονο οταν κινεισαι μεσα στην πολη με χαμηλες ταχυτητες και συχνα σταμτα-ξεκινα!! Γινεται παααααρα πολυ εντονο δε τις υγρες και ζεστες ημερες του χρονου π.χ. το καλοκαιρι. Ετσι οταν πας να ελεγξεις την σταθμη του δεν βλεπεις καμια πτωση αυτης!! Μολις ομως βγάλεις την μοτοσυκλετα σου σε ανοικτο δρομο 2-3 κμ (δεν χρειαζεται παραπανω) και ανεβασεις ταχυτητα τοτε η υγρασια που εγινε νερο και το καυσιμο που ειναι αναμεμειγμενα μεσα στο λαδι εξατμιζονται (γινονται παλι υδρατμοι και φευγουν απο τις αναπνοες ¨η καιγονται στον θαλαμο καυσης) με αποτελεσμα να πας να ελεγξεις την σταθμη και να την δεις στο κατωτερο σημειο του ''ματιου'' "η και καθόλου!!! Αυτο δεν σημαινει οτι την Δευτερα ηταν ΟΚ και μεχρι την Τριτη εκαψε μισο κιλο λαδι αλλα οτι, η σταθμη κατεβαινε λογω φυσιολογικης καταναλωσης λαδιου απο την τοποθετηση του μεσα στο καρτερ αλλα λογω της κινησης σου μεσα στην πολη ¨η σε κοντινες αποστασεις με χαλαρο γκαζι δεν φαινοταν αυτη η πτωση λογω της αναμιξης του με υγρασια και καυσιμο που αυξανε τον ογκο του λαδιου. Μολις το εβγαλες στην π.χ. παραλιακη και γεμισες τις ταχυτητες η υγρασια και το καυσιμο εξατμιστηκαν και φανερωθηκε η πραγματικη σταθμη του λαδιου!!! Αυτες οι αναμιξεις ειναι και οι κυριες αιτιες που αλλαζουμε τα λαδια και αυτες οι αναμιξεις ειναι οι αιτιες που ΠΡΕΠΕΙ να αλλαζουμε τα λαδια συχνοτερα απο οτι λεει ο κατασκευαστης ΕΦΟΣΟΝ ΚΙΝΟΥΜΑΣΤΕ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ¨Η ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ! Διοτι ετσι χανεται η λιπαντικοτητα του λαδιου. Εχει παρατηρηθει οτι ενα λαδι σε ενα κινητηρας που δουελευει στην εθνικη οδο κατα αποκλειστικοτητα χανει τις ιδιοτητες του σταδιακα μετα απο 4-5000κμ, ενω το ιδιο λαδι στον ιδιο κινητηρα που κινειται αποκλειστικα μεσα στην πολη αρχιζει καιχανει τις λιπαντικες του ιδιοτητες μετα τα πρωτα 1000κμ! |
#2
|
|||
|
|||
![]() Απόσπασμα:
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Απόσπασμα:
Γιαυτο λεω και συστηνω, και οποιος θελει το ακολουθει και οποιος δεν θελει απλα κωφευει, οτι η σωστοτερη ενδειξη ειναι οταν ο κινητηρας ειναι κρυος με την μηχανη στο κεντρικο σταντ (οπως συστηνει η BMW για την GS) και με τον κινητρα κρυο αλλα πανω στις ροδες της και οχι στο κεντρικο σταντ, οπως συστηνουν οι αλλες εταιρειες δικυκλων! |
#4
|
|||
|
|||
![]() Απόσπασμα:
(Μπας και έκανες τέτοια στη δικιά σου GS και ρήμαξε τελικά;;; ![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]() Απόσπασμα:
ειπα οτι η BMW συνιστα να ελεγχονται τα λαδια με την μηχανη στο κεντρικο σταντ!! Αυτο ειπα!!! Επισης ειπα οτι ολες οι εταιρειες οχηματων συνιστουν ελεγχο της σταθμης με τον τροπο που συνιστα η BMW - δηλαδη με τον κινητηρα ζεστο και μετα απο 5λεπτο -!!! ομως ετσι δεν εισαι ποτε σιγουρος αν το καρτερ εχει μεσα 3.5 λιτρα λαδι ¨η 3,0 λιτρα, ¨η 3,2 λιτρα λαδι, παιρνεις ενδειξη κατα προσεγγιση και οχι ακριβειας!!!! Ενω αν αφησεις ΟΛΑ τα λαδια να κατσουν το βραδυ στο καρτερ τοτε το πρωι με την μηχανη στο κεντρικο σταντ οπως συνιστα η εταιρεια θα παρεις την ακριβη ενδειξη της ποσοτητας (αρα και της σταθμης) του λαδιου στο καρτερ!!!! Δεν ειναι λογικο αυτο????? Αν δε το βγάλεις σε ανοικτο δρομο, πριν τον βραδυνο υπνο της, ωστε να εξατμιστουν οι υδρατμοι κ.λ.π. που ανεφερα παραπανω θα παρεις ακομα ακριβεστερη ενδειξη!!! Πρωτου με κατακεραυνωσεις σε παρακαλω ρωτα εναν μηχανολογο που να ασχολειται με αυτα και οχι κανεναν ''μηχανικο'' εξουσιοδοτημενου....σε παρακαλω δηλαδη!! |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Λοιπόν για να τελειώνουμε...
Η μηχανή πρέπει να ζεσταθεί με κάποια χιλιόμετρα (εξαρτάται απο την εξωτερική θερμοκρασία) ωστε να ανοίξει το ψυγείο λαδιού ( που κρατεί περι τα 400 ml) και να κυκλοφορήσει το λάδι στο σύστημα. Στη συνέχεια σβήνουμε, παρκάρουμε 5 λεπτά στο πλαϊνό και στη συνέχεια στο κεντρικό άλλα 5 λεπτά περίπου. Είτε μετρήσεις μετά απο 15 λεπτά ή μετά απο 515 λεπτά είναι το ίδιο, ότι ήταν να καθήσει, κάθησε...Με όλο τον σεβασμό στους προλαλήσαντες, αυτή είναι η πραγματικότητα. Η γνώση πρέπει πάντα να συνδυάζεται με την εμπειρία !! |
#7
|
|||
|
|||
![]() Απόσπασμα:
![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]() Απόσπασμα:
που λεει το βιβλιο να ''ανοιξει'' το ψυγειο λαδιου??? Που λεει οτι το ψυγειο λαδιου ''κραταει'' 400ml??? Αλλο το ''χωραει'' 400ml κι αλλο το ''κραταει''!!! Στην σελιδα 109 του δικου σου rider's manual (R1200rt) Στρατο γραφει τα εξης: Engine oil Checking engine oil level The engine can seize if the temperature.oil level is low, and this can lead to accidents. Always make sure that the oil level is correct. The oil level varies with the temperature of the oil. The higher the temperature, the higher the level of oil in the sump. Checking the oil level with the engine cold or after no more than a short ride will lead to misinterpretation; this in turn, means that the engine will be operated with the incorrect quantity of oil. In order to ensure that the engine oil level is read correctly, check the oil level only after a lengthy trip. Check that the engine is at operating temperature, make sure the ground is level and firm and place the motorcycle on its centre stand. Wait five minutes after switching off the engine at operating Τωρα πως ειναι δυνατον απο την μια να λεει οτι (Με τα κοκκινα γραμματα) ''η σταθμη του λαδιου διαφερει αναλογως της θερμοκρασιας του'' και οτι '' υψηλοτερη θερμοκρασια = υψηλοτερη σταθμη στο ματακι'' και απο την αλλη να συνιστά ελεγχο του λαδιου με ζεστο τον κινητηρα αρα και το λαδι που θα εχει αυξησει τον ογκο του (με τα πρασινα γραμματα)..... μονον καποιος απο την BMW μπορει να μας το εξηγησει!!! Την στιγμη μαλιστα που οταν αλλαζουμε λαδια τα βαζουμε κρυα μεσα στο καρτερ και δεν τα ζεσταινουμε πουθενα!! Το ιδιο και οταν προσθετουμε!!! Παμε στο ψυγειο λαδιου τωρα, πως ειναι δυνατον να κρατησει ποσοτητα υγρου απο δοχειο το οποιο
Το λαδι, με την πρωτη περιστροφη της μιζας και πριν παρει ο κινητηρας μπροστα, κυκλοφορει ελευθερα απο το καρτερ προς τις κεφαλες πρωτα και μετα προς το ψυγειο οπου μπαινει και βγαινει ελευθερα χωρις διακοπες και ''ανοιγματα'' και άλλα συναφη!!! το λαδι δεν μπορει να καθυστερησει την διαδρομη του πουθενα!!! Αφηνω ομως μια μικρη επιφυλαξη για τον ρολο που παιζει ενας συνδεσμος στην διαδρομη του λαδιου, εκει μπροστα απο το αλτερνειτορ ψηλα, στο οποιο σημειωνεται αμφιδρομη ροη λαδιου, οπερ και μπορει να παιζει τον ρολο βαλβιδας η οποια να ανοιγει οταν το λαδι εχει λιπανει ολα τα άλλα κι εχει ζεσταθει καλα πριν αυτη ανοιξει και κυκλοφορησει στο ψυγειο λαδιου!!!! Αλλα και παλι σβηνοντας τον κινητρα αυτη η βαλβιδα θα παραμενει ανοικτη εφοσον το λαδι ειναι ζεστό και το οποιο θα συγκεντρωνεται στο καρτερ πριν αυτη ξανακλεισει!!!! Εξάλλου δεν φανταζομαι οτι σε καθε αλλαγη λαδιου η μοτοσυκλετα κραταει μισο ολοκληρο κιλο στο ψυγειο λαδιου συν αλλο μισο στις διαφορες κοιλοτητες της συν 300 γραμμαρια στο φιλτρο λαδιου (1300ml συνολο) απο το παλιο και μεταχειρισμενο λαδι!!!! τι σοι αλλαγη ειναι αυτη? |
#9
|
|||
|
|||
![]() Απόσπασμα:
+1200..........τι σχεση εχει η toyota και η lancia;;;;;
για το gs πρεπει να πουμε την γνωμη μας και η σωστη ειναι αυτη ακριβως που αναφερει ο syan.. ![]() δεν μπορω να καταλαβω γιατι πρεπει να σφαζονται μερικοι απο εμας,με το παραμικρο... ![]() |
#10
|
|||
|
|||
![]() Απόσπασμα:
Απόσπασμα:
![]() Απόσπασμα:
Το γυαλάκι το έχει βάλει εκεί ο κατασκευαστής και έχει οριοθετήσει τις στάθμες για να μετράει αυτό που θέλει αυτός και με τις συγκεκριμένες συνθήκες. Με τις δικές σου συνθήκες, σε άλλο γυαλάκι, σε άλλη μηχανή μπορεί και να πάρεις την ένδειξη του συνόλου του υπολοίπου του λαδιού, αυτό όμως δεν απασχολεί κανέναν και ειδικότερα τους ιδιοκτήτες της συγκεκριμένης GS. Αν το αφήσεις παραπάνω να κάτσει το λάδι και να παγώσει θα σου δώσει ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΗ ΕΝΔΕΙΞΗ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΖΩΓΡΑΦΙΣΜΕΝΗ ΣΤΑΘΜΗ, ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΓΥΑΛΑΚΙ, ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΜΟΝΤΕΛΟ! Δεν είναι καθόλου λογικό για τις GS '05 και μετά να περιμένεις να κάτσουν όλα τα λάδια μετά από ώρες γιατί ο κατασκευαστής την στάθμη την έχει ζωγραφίσει ΑΛΛΟΥ! Το λάδι στην πάνω στάθμη στο γυαλάκι μετά από ώρες ΔΕΝ είναι τα 4 λίτρα που θέλει ο κατασκευαστής αλλά κάτι παραπάνω. Και επειδή έχεις διαβάσει όπως λες το μάνιουαλ της GS '05 θα θυμάσαι ![]() Επίσης κατάλαβε ο κατασκευαστής (και όλοι οι κατασκευαστές) ότι δεν είναι πρακτικό να περιμένεις μια μέρα για να δεις την στάθμη των λαδιών σου, γι αυτό ζωγράφισε τις στάθμες εκεί που θέλει αυτός ώστε να μπορείς άμεσα να δεις τι γίνεται. Την άλλη μέρα, παίρνεις το καφεδάκι σου και χαζεύεις με την ησυχία σου το γυαλάκι να δεις τι γίνεται από μέσα, αλλά αυτό που βλέπεις, δεν είναι αυτό που σου λείπει στην πραγματικότητα. Το τι πιστεύει ή το τι λέει ο κάθε μηχανολόγος η μηχανικός εξουσιοδοτημένου, μου είναι παντελώς αδιάφορο, όπως το ίδιο αδιάφορο αφήνει και τον κατασκευαστή. Για να προφυλάξει ο κατασκευαστής τους πελάτες του και να έχουν αξιοπιστία οι μηχανές του, τους συμβουλεύει κατάλληλα. Αλλιώς άμα κάνουν αυτά που λένε οι διάφοροι αυτοχρηζόμενοι "μηχανολόγοι" εν έτει 2010 με αυτά που ήξεραν προ 50 χρόνων ή διαβάζουν άλλα αντ' άλλων, ρημάζουν τις μηχανές τους και μετά βγαίνουν δεξιά κι αριστερά και κατηγορούν τον συγκεκριμένο κατασκευαστή μέχρι να ρημάξουν και την επόμενη μηχανή τους. Ο αγαπητός συνάδερφος Kimwnas καλό θα ήταν για να μην αγχώνεται άδικα ο άνθρωπος, να σπάσει πλάκα με αυτά που προσπαθούμε να τον πείσουμε εδώ πέρα και μετά να ρίξει μια ματιά στο μάνιουαλ της μηχανής του... "Checking the oil level with the engine cold or after no more than a short ride will lead to misinterpretation..." ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Θέμα | Δημιουργός | Forum | Απαντήσεις | Τελευταίο μήνυμα |
R1150GS - Λάδια στο φίλτρο αέρα | alekni | Τεχνικά θέματα διάφορα | 32 | 29-05-2010 20:57 |
Λάδια από κινητήρα | katsanakis | Τεχνικά θέματα διάφορα | 37 | 12-04-2010 23:03 |
Καθαρισμός κινητήρα | cm246 | Φροντίδα | 8 | 28-11-2009 23:57 |
Ανατομία ενός κινητήρα... !!!!!!!!!!!!!!!!!!! ( no2 ) | Hondakias | Τεχνικά θέματα διάφορα | 8 | 30-07-2009 10:40 |
Λάδια | kifinas | Τεχνικά θέματα διάφορα | 12 | 14-03-2009 10:59 |